Inleiding
In deze handleiding wordt alle informatie gegeven om aan de slag te gaan met het gebruik van het VvE Portaal. In het vorige hoofdstuk werd de werking van de links op de startpagina getoond. In dit gedeelte komen de menu-opties aan bod.
Gebouw
Het menuonderdeel ‘Gebouw’ toont het overzicht van gebouwen. Bij lidmaatschap aan meerdere VvE’s worden er dan meerdere gebouwen getoond.
Na het klikken op het gebouw worden de de adresgegevens, de kadastrale gegevens en de aanwezige units getoond.
Bestuursleden
Dit menuonderdeel toont het overzicht van de huidige bestuursleden.
Vergaderingen
Dit menuonderdeel toont het overzicht van vergaderingen. Na het klikken op een vergaderingregel worden de details van de vergadering en de notulen getoond.
Het archief van de oudere vergadernotulen is in de Algemene documenten ondergebracht.
Appartementsrechten
Dit menuonderdeel toont het overzicht van de units van het gebouw. Na het klikken op de unitregel worden de adres- en eigenaar gegevens getoond. Klikken op de naam geeft de naw-gegevens.
Met een klik op het contractnummer worden de details van het contract getoond.
Contractgegevens leden
Het menuonderdeel ‘Contractgegevens leden’ toont het overzicht van de contracten. Met het popup-menu ‘Gebouw’ kan uit gebouwen gekozen worden als er lidmaatschap is bij meerdere VvE’s. En met de popup ‘Contracten’ kan gewisseld worden tussen ‘Alle contracten’, ‘Huidige en toekomstige contracten’ en ‘Alle contracten’.
Met een klik op de contractregel worden de details van het contract getoond.
Overdrachten
Dit menuonderdeel toont het overzicht van aankomende overdrachten. Met het popup-menu kan gekozen worden om de afgeronde overdrachten te laten zien of alle overdrachten.
Met een klik op de overdracht regel worden de details getoond: appartement, datum overdracht, koper en verkoper en de notaris. Door de op de + van de uitschuifmenu’s te klikken worden aanvullende gegevens getoond.
Berichtenbox
Het menuonderdeel ‘Berichtenbox’ toont het overzicht van ontvangen berichten.